Sidor

torsdag 10 januari 2013

tandläkare

Äntligen kom Minna Viitanen och raspade tänder. Pippi hade inga större fel i tänderna så det att hon äter dåligt beror inte på det. Det togs ett blod prov för säkerhetskull, även om hon nu hållits i helt bra hull. Minna sa att sku hon aldrig sett hästen förut så sku hon säga att den är i helt bra skick, men hon har sett Pippi när hon var i tävlingskick så gemfört med det så har hon nog ändrat. Men det är klart att hon har tappat muskler när hon inte rids så mycket plus att åldern gör sitt.
Pampas och Nova hade båda fina tänder, bara någo lite vasst här och där. Å oj va stållt jag är över Ellu, vi raspade henne utan lugnande! hon stod helt stilla. Hon som annors är rädd för sprutor och maskmedel o sånt :) Men borrar och raspar bryr hon sig sen inte om :)
Sen visa jag Stålle åt henne, villa höra om hon anser Stålle vara för tjock, men det tyckte hon inte, han har lite extra sa hon men inget farligt. Skönt och höra eftersom alla säger att han är så rund :) Han blir alltid rundare till vintern än han är på sommaren men det hör väl till? katten vill ju inte vara ute när det är kallt så då rör dom sig automatist mindre. Å han är ju hane! :) lite massa måst man ju få ha :) sööötis min...


Fick så rolit åt Nova när han var lite "borta" efter raspande. Han såg så rolig ut, läppen hängde och han såg allmänt full ut.
Drogad :)


1 kommentar:

  1. För mig passar det efter kl. 16 på vardagarna o h helgerna när som helst! När åker ni iväg? Jag kan nog komma hem till ert så behöver du int fundera på att hinna hem nånstans ifrån :) /Ida

    SvaraRadera