Sidor

tisdag 22 januari 2013

stjärngossarna

Typiskt nog så gick jag och blev sjuk i fredags, så ridplanerna fick lov att ändras lite från det jag ursprungligen tänkt. Egentligen skulle jag rida Nova igår och Pampas skulle vila, och så tvärtom idag. Men eftersom jag kände mig allt för dålig igår så fick båda helt enkelt stå då. Det betyder ju att jag hade två hästar att rida idag istället! Och det gick hur fint som helst, båda var så himla snälla.
Med Nova red jag ut i terrängen och jag har egentligen varit lite orolig för detta innan. För det första har jag inte ridit Nova så väldigt mycket och för det andra så har han varit svinjobbig att rida i terrängen (som Heidi skrivit om tidigare)! Men nu med det nya bettet så lyder han väldigt mycket bättre. Naturligtvis måste man alltid vara på sin vakt ändå. Skuggor och träd och andra farliga saker kan ju plötsligt få liv, så dem måste man ju ta i beaktande :)
Med Pampas blev det en tur på åkern nedanför stallet. Till en början var han så lugn och slö att jag blev riktigt orolig, men efter ett tag piggnade han till och kändes som sig själv igen!
Imorgon tänkte jag rida båda två igen, för på torsdag skall jag till Helsingfors på jobb under förmiddagen, så då måste någon av dem vila.

/Linda


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar