Sidor

fredag 18 januari 2013

gästbloggar

Hallå där!
Linda (Heidis syster) här som skriver. Tänkte att jag kunde gästblogga lite här medan Heidi är borta, så ni hålls lite up to date med vad som händer på gården. Själv kommer jag att vara i stallet under dagarna för att sköta dagsmaten samt motionera Pampas och Nova, medan Monica som bor där tillsammans med katterna sköter morgon- och kvällsstallet. Det är ett riktigt pussel för Heidi för att få allting att gå ihop när hon är borta!

Idag var det jäkligt kallt när jag kom till stallet strax innan 11. Mätaren visade -23 grader i Svartå, men det kändes faktiskt inte så farligt när vädret annars var så vackert! Jag och Nova red ut på åkern en sväng, och han var riktigt duktig trots att han hade vilodag igår! Vi tog det ändå ganska lugnt med tanke på att det var så kallt ute. Jag är ingen hästexpert, men jag kan ju tänka mig att det inte är så bra för lungorna om man tröttar ut dem allt för mycket när det är så kyligt!? Han var i alla fall riktigt lugn och sansad, så det var inga problem att hålla farten lite lägre idag.
Här kommer några bilder jag knäppte, det är magiskt fint där ute såna här dagar! Ni har väl märkt att ni kan klicka på bilderna för att se dem större va?






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar