Sidor

onsdag 20 februari 2013

Inspiration = långritt

Redan efter bara 2 dagar som jag fått hjälp här hemma så fick jag värsta energin ( plus lite av att solen lyser)
Jag fick riktit iver på att fara med Kazanova på långritt och så blev det... Delvis nog åxå för att han lär skall ha varit ett pisshuvu igår med Linda. Så tänkte att nu fan skall han få ta ut sig ordentlig, och nu har jag en nöjd häst i hagen :) Hoppas jag får flera såna här kickar, jag har faktist inget emot att rida ut själv i terrängen, kanske jag far med Pampas och western sadeln nästa gång :)
En annan sak som gjorde ridturen trevlig var att jag har nya ridstövlar, och vilken skillnad det är att rida med nytt!! Vilket fäste!! Jag säger en sak bara, snåla inte på er ridutrustning, det lönar sig att rida i bra och bekväma grejjer,det gör en sån skillnad. Jag har haft dessa nya stövlar i skåpet en hel vinter men inte iddas tagit i bruk dom eftersom mina gamla ännu fungerade, slitna men häla. Men det gör jag aldrig om!!!

Här har ni en bild på Maarit och Kazanova, så här ser det ut när hästen trampar under sig och jobbar med baken!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar