Sidor

söndag 3 februari 2013

Hemma

Vi kom nog hem redan igår men var så otroligt trött så fick inget gjort igår. Är ännu inne i lite fel tid men det börjar ta sig, jag har nog orkat rida med Monica och fått höra vad här har hänt under dom 16 dagar vi varit på semester. Jag har åxå hunnit sätta in bilder från resan, det som är häst relaterat kommer in här men resten orkar jag inte ta upp! det har varit ett sånt äventyr och vi har sett så mycke så jag skriver hela natten om jag börjar..Resan började alltså i New York, vidare mot Los Angeles och Las Vegas och till sist Florida (Fort Lauderdale, Miami och Key West)

3 första bilderna är från New York, Vi åka häst och vagn runt central park och stötte på flere ridande poliser i stan.




Bilderna här under är från Los Angeles, Santa Anita galopp bana. Jag ville gå å och se en sån här grejj eftersom det inte finns i Finland och jag är intresserad av sporten plus att det kryllar av fullblod :)
Ett plus var att det var just Santa Anita banan eftersom den är känd i galopp världen, och flere häst -filmer har spelats in här, ex Seabiscuit




Seabisquit

 I Florida såg jag faktist inte en enda häst, där fanns nog galopp banor åxå men jag föredrog solande den här gången.

Här hemma har Linda och Monica kämpat och skött allt utan några större problem så att jag har kunnat koppla av och njuta av min semster! Tusen tack till er!!!!!

2 kommentarer:

  1. Inte alls avundsjuk på din resa nä nä! ;)
    Vad tyckte du om Las Vegas? Jag var där i mars i fjol och jag älskade det! Bodde på Flamingo Hotell mitt emot Caesars Palace, det var nog riktigt häftig plats att resa till, synd bara att det tog så himla länge att flyga dit! :)

    SvaraRadera
  2. Ja las vegas är ju lite skillt för sig :) Jag tycker inte om att spela så på det viset hade jag inte så mycket att göra, men där är ju endå mycket att se..Vi körde dit från los angeles och det tog ca 5 timmar ena vägen, genom öde mark och öknen! det var lite tufft bara det. :)

    SvaraRadera