Sidor

måndag 15 april 2013

Söndag

Herregud vilken dag det var igår, det hände så mycket så jag blir yr att tänka på det, det vara både gott och ont.

Planerna var att börja städa hagor när jag matat dagsmaten klockan 13. Precis då blev Ellu sparkad på sitt friska bakben. Det blev att snabbt kyla ner det och sen ut och gå för att det inte skulle börja svälla. Det här drog ju ut på tiden en hel del men vi kom igång med städande iallafall. Vi fick alla sandhagor städade! SKÖÖÖNT!!! Nu är det bara lite kvar på mota sidan men det krattar jag lite efter hand.


Sen skulle det ridas och Monica skötte Ellu igen med nerkylning och promenad. När allt det här var klart fick vi äntligen sitta ner och äta kaka och korv! Solen lös passlit just då så det var fin kvälls sol i fint sällskap, klockan hade hunnit bli 18.30 vid det här laget.
Men inte var vi färdiga ännu då, sen skulle jag rida Pampas ännu och Monica skötte Ellu en sista gång före natten. Och tror ni inte att Pampas hade lyckats slita av sig en sko i hagen? Det händer typ aldrig... Men det spelar inte så stor roll, han går bra att rida med förde, han har så bra hovar att han reagerar inte det minsta om han är skolös. Måsta bara skruva bort hockarna på andra fram hoven så han inte går i olika höjder. Och så måst jag ringa och be smeden komma lite tidigare än planerat.

Ellu är nu den som vi får hålla extra noga koll på, hon får inte kasta fölet nu p.g.a det här så jag hoppas benet blir snabbt bra, det här betyder ju att hon belastar det tidigare dåliga benet mera än hon borde så det kan leda till att det åxå blir sjukt. Snart har hon inte bara ett bakben som är tjockt hela tiden utan 2 ??!!
Måst höra med Anna vad för medicin man kan ge åt henne nu så att det inte skadar fölet!
Riski situation :(


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar