Sidor

tisdag 19 mars 2013

sorgligt

Jag vet hur det känns när ens häst lämnar en, på ett sätt el annat. Och nu har detta hänt åt Bella och Annette (ägarena till Deli, Bea,Belle och Vilna) Dom var tvungna att avliva sin ena häst (som inte står här) idag. Jag kände inte hästen men jag känner dom och vet hur jobbit dom har det :(
Annette ville ha Vilna "hem" som tröst, så Vilna åkte till Lojo idag. Allt hände på bara några timmar.
Jag tror inte Vilna kommer tillbaka hit, kanske på sommar bete!? men saken är den att Vilna är inte i så gott skick så det kan bra vara att det är hennes tur nästa gång...om ni förstår vad jag menar.

Så nu har jag en tom boxplats och vet inte riktit vad jag skall göra, skall jag flytta in Nova till sin egna box el låta han stå kvar i uteboxen?

Ska jag ta in en ny häst nu redan före sommaren el vänta till hösten efter betet?

Sku på ett sett vara bra med en ledig plats för stona som kommer på betäckning i Maj?? jag vet inte, måst nog sova på saken..

ha det bra Vilna :)

6 kommentarer:

  1. Bäst att sova på saken :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Inte blev jag så mycke klokare fast jag sov på saken :) tiden får visa hur det blir! / Heidi

      Radera
  2. Du kanske borde ha en plats ledig till fölen :) /Ida

    SvaraRadera
  3. nej nå tror inte jag behöv det, tänker inte hålla båda fölen, om det nu ens blir två föl!! plus att Spinki flyttar ju sen då föle skall avvänjas. och så är ju pippis framtid lite osäker..så tror nog det blir plats.

    SvaraRadera
  4. Annors får du hämta ti oss ;D /Ida

    SvaraRadera
    Svar
    1. jo jag tänkte lite det :) / Heidi

      Radera