Sidor

tisdag 12 mars 2013

mera gamla bilder

Första bilden är fotad 16.3. 03, alltså ganska så jämnt 10 år sedan i Skåne på tävling med Flyinge schacket.
Ser ni något som är liite bättre än hur vi har det??  jo INGEN SNÖ!! och hur ser det ut hos oss nu om ni tittar ut?! värsta vintern ännu..
Förutom det så var det här min favorit hingst när jag jobbade på Flyinge, Eastwood hette han. Så snäll och så fin! Han var till salu och sku jag haft pengar sku jag tagit han med hem!


 Det här fotot är jag och Romanuz z,
11 år sedan i Borgå hos Amelie Ehrnrooth. Jag jobbade på gården före jag flyttade till Sverige
 Samma ställe samma år men hästen är  avelhingsten Phyrrus. Som tyvärr inte lever mera, men han har en hel massa avkommor här i Finland.
 
Pampas, Nova och Klockas Emir på hingstbete

 Samma hästar, Klockas Emir är en godkänd New Forset hingst, lika gammal som Pampas

Bland dom första gångerna jag red Pampas. På den här tiden stod pojkarna ännu i Lövkulla, Karis.
Å visst har Pampas ändrat liiite utseende. :)









Första el andra gången jag red Nova själv, minns inte riktit, men nu e platsen Svartå.
Här är ännu pojkarna bästa vänner! och vet inte alls vad en hingst är för nåt :)

4 kommentarer:

  1. jo så tycker jag med :) / Heidi

    SvaraRadera
  2. Man blir ju så jä*la trött på dehär vädret, de snart april... Sigh..

    SvaraRadera
  3. jo jag börjar bli riktit slut i huvudet av det här skit vädre./ Heidi

    SvaraRadera