Sidor

söndag 24 mars 2013

det där med täcken

Jag har beställt 3 st nya vinter täcken nu på 2 veckor. Som Linda sa att VARFÖR DET?? du har ju redan så många ( nästan 80 st.) Jo men sini när Pampas tjockaste vinter täcke har börjat släppa igenom snö och hans tunnare är lite lite för litet så han skall nog få nya betämde jag mig. Nå jag letade och letade och hittade ett härligt tjockt med 600 gram fyllning!!...från Sverige...Det finns inte täcken med så mycket fyllning, jag tror det tjockaste är 400 gram. Så klickade hem ett sånt här efter lite mail växlas med säljarna eftersom dom inte egentligen säljer till Finland. :)


Tillika så var det erbjudande på täckena på Horze så jag köpte ett därifrån åxå, det hade 350 gram fyllning tror jag. ser ut såhär..
Det sista har jag ingen bild på men det är ett 200grams med hög hals, inte hel hals. Och det här sku jag ha för att sånt har bara Nova inte Pampas. :)

Nåja men till saken, det var inte meningen att jag skulle visa vad jag köpt utan min point är. Jag har alltid haft b.l.a Hansbos täcken åt mina, och dom har hållit super bra och sitter bra på hästen men nu gillar jag inte färgen på årets täcke så sökte andra. Det blev då ovanstående. Jag fick mitt horze täcke för en vecka sen å är super nöjd, det är faktist mitt första Horze täcke. (tycker inte om deras täcken vanlitvis) Nu vet jag ju inte vad det håller men det sitter bra och det är lätta remmar och bra halsdel. 10 + till Horze.

Det andra täcket kom igår och det är jag inte alls nöjd med, det sitter dåligt, konstig passform och dessutom inte dom färger jag ville ha. Det är annors härligt tjockt men hatar täcken som inte sitter på hästen, köper ex aldrig mera Hööks ute täcken, dom sitter jätte dålit å håller inte vatten. Så, nu har jag skrivit till Sverige och berättat detta, får se vad dom säger! jag gör iallafall inget med det här täcket, synd när täcket endå kostade en del :(

Nu när jag nu en gång börjat gnälla och jämföra så kan jag säga att, ex Bucas täckena är dyra men hemska att klä på på hästen ( invecklade lås och spännen) så dom är faktist inte värda sitt pris. Så dyrt betyder inte alltid bra!
Gud va råddit det här blev..inte så pigg i huvudet idag efter 3 timmars natt sömn. :(

3 kommentarer:

  1. Tycker Pampas var jätte fin i sitt täcke! Sa det åt honom flera gånger och han blev så nöjd när jag "berömde" honom hela tiden :)

    SvaraRadera
  2. Point! Bra text, skillnad på täcken o täcken o det märker man bra då man gör stall-jobb, vissa täcken e VIDRIGA att lägga på, o när det ibland kan va 10 hästar av 25 som har såna! Ex Masta täcken ; ok hållbarhet, tjocka o sköna, sisådär passform o HEMSKA knäppningar. Kostar dessutom skjortan/ jessi

    SvaraRadera
  3. Ajo Masta täckena har jag helt glömt, men jo dom är hesmka! Det är just när du jobbar med det att klä på en massa täcken som du börjar irritera dig på en del märken.. såna som bara klär på sina egna hästar tänker inte på sånt här. det andra som är hemst och tidskrävande är bakbens remmarna på täckena. Dom är förbjudna i mitt stall :) här får det bara vara en rem bakom svansen! / Heidi

    SvaraRadera