Sidor

söndag 3 mars 2013

lugnet efter stormen

Det blev fint väder efter allt, ni kan aldrig gissa viket humör jag varit på efter gårdagens fruktansvärda väder., Men nu då åkern och ridplanen plus hela gården igen är plogad och solen lyser så börjar det kännas bättre.
Kaninerna solar


Petri red Pampas idag igen, det här är tredje gången och nu redan travar han långa sträckor för sig själv!!!! :) jag försöker hinna med, springande efter men det blir för tungt. Snart kan jag nog gå med med Ellu medan han rider Pampas !

På fredan var jag med Cassu och Pippi upp till byn, jag hade ärende till Mari i Gerkmans, jag var utan bil så jag tog Pampas och red upp dit :) Pampas bara älskar att fara upp till byn, ju mera det händer destu bättre. Pampas är ju faktist född i stor staden Stockholm så han är van med liv. Å när vi köpte honom så bodde han första året i Lövkulla, inne i Karis. Där promenerade vi inne i centrum så jag tror han får en barndoms känsla när han kommer upp till byn :). Pippi klarade det helt ok, fast hon inte är nån bra terräng-häst..Lite stressad blev hon men inte tillräklit endå för att int  hinna bli brunsti på vägen !!?? och börja kissa omkring sig :) suck...ston..



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar